Parodos ir renginiai

Aido Bareikio instaliacijų paroda OMENY

2022 - 08 - 05

Aidas Bareikis – vienas garsiausių šiuolaikinių menininkų, gyvenančių ir kuriančių užsienyje, 1993 m. gavęs Fulbraito stipendiją išvyko į Niujorką, kur Hunter College baigė magistro studijas.

Menininkas yra surengęs personalinių parodų Niujorko LeoKoenig Inc galerijoje, Berlyno Šiuolaikinio meno centre, dalyvavo daugelyje grupinių parodų tokiose garsiose institucijose, kaip P.S.1 Contemporary Art Centre/MoMA, Niujorke bei įvairiose galerijose Amerikoje ir Europoje: Eleni Koroneou galerijoje Atėnuose, Queens muziejuje Niujorke, Asbaek galerijoje Kopenhagoje, Millerio Durazo galerijoje Los Andžele.


Aidas Bareikis yra vienas iš šiuolaikinių lietuvių menininkų, kuriems teko gyvai bendrauti su avangardinio kino kūrėju ir kino kritiku, rašytoju ir poetu Jonu Meku. Regis, abu kūrėjus Niujorke dar labiau suartino meilė gimtajam Biržų kraštui (A. Bareikio mama gimė ir augo Klausučių kaime, Biržų rajone, kur vasaras leisdavo ir pats būsimasis menininkas).

Menininko paroda „OMENY“ pirmą kartą buvo pristatyta 2019 m. Vilniuje, „Vartų“ galerijoje. Parodoje pristatomos meninės instaliacijos, papildytos tapyba.

Aidas Bareikis apie parodą OMENY:

„Esu kažkada seneliams į Klausučių vienkiemį iš Vilniaus atvežęs savo „parodą“. Senelis sakė: „Kada nors padarysi parodą Biržų pily“... Ir štai, šį kartą atvežiau parodą į pilį iš Niujorko.

Pavadinimui pasirinkau žodį „OMENY“, todėl jame yra OM, ir dar jame yra NY..., aišku, omeny gali būti ir visa kita.

„OMENY“ yra žiūrovui nieko įsakmiai neteigiančių meninių objektų paroda. Jos požiūrio taškas abstraktus – kažkas „turima omeny“. Tas kažkas, tarytum užkritęs už ideologizuoto meno spintos, kur tiesiog yra, kaip daiktai būna kasdienybėje.

Grubios detalės, netikėta jų sąveika, graudi ekologija, netikslus dokumentiškumas, seniai būties užkaboriuose pamesti daiktai, surasti ir vėl. Jie stebimi, kaip stebimos ore besisukančios dulkės, apšviestos pro langą sklindančiu spinduliu, kurios pamažu nusėda, lieka tik omeny.

Kai kurių kūrinių formos primena neištobulintą ankstyvąjį kubizmą, pvz.: „Žiebtuvėlio rytmetys“ – vaikiškas bandymas pasiekti idealizuotą kubistinę struktūrą. Turėjimas omeny, vaizduotės projekcija – tai ir būdas susigrąžinti tai, kas pamesta, kas nebesvarbu, kur tėra vien dalys... Galbūt jos suteikia žmogui ypatingą žinojimą įvairiose kelio atkarpose. Taip, tas kelias atveda į Biržų pilį, nors nebėra nei Klausučių senelių vienkiemio, nei vaikystės beržynėlio, nei avietyno. Tik likę kažkas „omeny“.

Projektą remia: 

 

Paskutinį kartą redaguota: 2022-08-06 14:24



Susisiekite
Turite klausimų?
+
A biržiečė vaišin dainuodamūs

Kviečiam aplunkyt įdomių ekspozicijų „Senoj aludaryste“ bei linksmė pasibūt programoj del suaugusių „A biržiečė vaišin dainuodamūs“!